Çukurova'nın ölümsüz kraliçesi Puduhepa, kentin güzide eğitim kurumu Adana Olgunlaşma Enstitüsü Müdiresi Meral Altınkaya'nın girişimye 3 bin 500 yıl sonra yeniden canlandı, ete kemiğe büründü ve kıyafetiyle binlerce yıl öncesinin estetik anlayışını günümüze ulaştırdı.
Adana Olgunlaşma Enstitüsü'nün 21 Nisan'da 75. Yıl Sanat Galerisi'nde gerçekleştirdiği "Çukurova'nın Nadide Çiçekleri ve Kültür Hazineli" adlı sergi, birbirinden güzel giysilerle binlerce yıl öncesinin Çukurova'nın günümüze taşırken, verdiği bilgiler ile tam bir kültür şöleni oldu.
Tarihin devlet yönetteiği bilinen ilk kraliçelerinden, dünyanın ilk büyük barış antlaşması Kadeş Antlaşmasını imzalayan ve dünyaya barışı getiren Çukurova'nın ölümsüz kraliçesi Puduhepa ile, Adana'nın kültürel hafızasında ayrı bir yeri olan Lokman Hekim ve Şahmeran efsanesi de bu sergide vücut buldu. Puduhepa, Şahmeran ve Lokman Hekim canlandırmalarında, tarihsel ve mitolojik bilgi aktarılması, sergiyi sıradan bir sergi olmaktan çıkarıp, kültürel zenginlik içeren muhteşem bir sergiye dönüştürdü. 18 kıyafetin tamamıyle Adana'nın tarihsel, kültürel ve doğal zenginlerini yansıtması sergiye farklı özellik kazandıran bir ayrıntıydı. Sergilenen giysilerin adları ve özellikleri şöyleydi: ŞAHMERAN Yılankale'de yaşadığı ve yılanların kralı olduğu söylenen, efsanelere göre vücudunun üst tarafı insan, kuyruğu yılan olan Şahmeran'ı yansıtıyordu. LOKMAN HEKİM Her çiçeğin, her otun özelliklerini tanıan, ilaç yapıp dertlere deva olan, ölümsüzlüğün çaresini bulan hekimlerin piri Lokman'ı günümüzde tışayan kıyafet. PUDUHEPA Dönemin uluslararası ilişkilerine damgasını vuran, tarihte bilinen ilk yazılı anlaşma Kadeş Anlaşmasının imzalanmasına öncülük etmiş, ilk çağda Adana'nın yetiştirdiği Adana (Kizziwatna) Hrersesi, Hitit Kraliçesi. Bilge kadın Adana'nın kraliçesinin Hitit çivi yazılarıyla süslü otantik kıyafeti sadece Kozzan Kalesi'nde yetişen dört yapraklı gelincik çiçeği ile taçlandırıldı.
ŞİFACI Göze ve gönle neşe, vücuda şifa olan gazel otu çiçeği kıyafetter yerini aldı.
GÜNDÜZ GECE İğne oyası tekniğiyle hayat bulan Adana çiğdemi çiçeğinin (dantelli çiğdem) dantel angelez ile raksını yansıtan kıyafet.
TAŞKÖPRÜ YILDIZI Seyhan Nehrinin gerdanlığı tarihi Taşköprü, "Gazel Otu" çiçeğiyle yıldızlaştı.
DÖRT MEVSİM Hünerli ellerde iğne oyası ile sunulan peygamber çiçeği.
CÜMBÜŞ Aynı dalda farklı renklerde çiçek açan "emzik otu" bitkisinin iğne oyası formunda ihtişamı.
BOZKIRIN MÜHRÜ Emzik otu çiçeğinin iğne oyası sunumununun Çarşı Hamamı giriş kapısındaki ajur kesim tekniği ile yapılmış olan deseninin ve taş oyma lotus çiçeği motifinin, keçe üzerine elbise ile buluşması.
TOROSUN TACI Ellerin hünerli iğne oyası toros'un ihtişamı peygamber çiçeği.
GELİNLİK Tufanbeyle sümbülünün zarafetinin gelinliğin sadeliğinde iğne oyası olarak buluşması.
KAYA TACI Ulu Cami havalandırma penceresi. Orta görsellere de Adana'daki tarihi eserler. Sadece kaya üzerinde yetişen "ĞGünde güzel çiçeğinin" yakada iğne oyası olarak salınması.
BAHARIN GELİNİ Dünyada sadece Adana'nın Saimbeyli ilçesinde baharda ortaya çıkan "Saimbeyli Kelebeği" ile beyaz rengiyle doğayı süsleyen ve gelin edasıyla rüzgarda süzülen "Tufanbeyli sümbülü"nün dansı.
KONAK KUŞU Adana Tepebağ Mahallesinde Kayalıbağ mevkiinde bulunan Bosnalı Salih Efendiye ait evlerden birinin giriş kapısında kullanılan ahşap oyma tavan deseninin "peygamber çiçeği" ile buluşması.
DAMLALI LALE Sadece Çukurova bölgesinde yetişen bu lalenin, torosların zirvesindeki iğne oyası tekniğiyle enginlere taşınması.
GÜNDE GÜZEL "Günde güzel çiçeği"nin iğne oyası olarak dantel angalez yelek üzerinde raksı. KUBBE Ulu Cami batı kapısı üzerindeki mukarnas tekniğiyle yapılmış olan kubbe ve kuşlar.
ÇUKUROVA HATIRASI Doğal zenginliklerden "Dağ sümbülü" ile Roma, Selçuklu, Ramazanoğulları, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemine ait önemli mimari eserlerden oluşan kültürel mirasın buluşması.
Adana Olgunlaşma Enstitüsü'nün 21 Nisan'da 75. Yıl Sanat Galerisi'nde gerçekleştirdiği "Çukurova'nın Nadide Çiçekleri ve Kültür Hazineli" adlı sergi, birbirinden güzel giysilerle binlerce yıl öncesinin Çukurova'nın günümüze taşırken, verdiği bilgiler ile tam bir kültür şöleni oldu.
Tarihin devlet yönetteiği bilinen ilk kraliçelerinden, dünyanın ilk büyük barış antlaşması Kadeş Antlaşmasını imzalayan ve dünyaya barışı getiren Çukurova'nın ölümsüz kraliçesi Puduhepa ile, Adana'nın kültürel hafızasında ayrı bir yeri olan Lokman Hekim ve Şahmeran efsanesi de bu sergide vücut buldu. Puduhepa, Şahmeran ve Lokman Hekim canlandırmalarında, tarihsel ve mitolojik bilgi aktarılması, sergiyi sıradan bir sergi olmaktan çıkarıp, kültürel zenginlik içeren muhteşem bir sergiye dönüştürdü. 18 kıyafetin tamamıyle Adana'nın tarihsel, kültürel ve doğal zenginlerini yansıtması sergiye farklı özellik kazandıran bir ayrıntıydı. Sergilenen giysilerin adları ve özellikleri şöyleydi: ŞAHMERAN Yılankale'de yaşadığı ve yılanların kralı olduğu söylenen, efsanelere göre vücudunun üst tarafı insan, kuyruğu yılan olan Şahmeran'ı yansıtıyordu. LOKMAN HEKİM Her çiçeğin, her otun özelliklerini tanıan, ilaç yapıp dertlere deva olan, ölümsüzlüğün çaresini bulan hekimlerin piri Lokman'ı günümüzde tışayan kıyafet. PUDUHEPA Dönemin uluslararası ilişkilerine damgasını vuran, tarihte bilinen ilk yazılı anlaşma Kadeş Anlaşmasının imzalanmasına öncülük etmiş, ilk çağda Adana'nın yetiştirdiği Adana (Kizziwatna) Hrersesi, Hitit Kraliçesi. Bilge kadın Adana'nın kraliçesinin Hitit çivi yazılarıyla süslü otantik kıyafeti sadece Kozzan Kalesi'nde yetişen dört yapraklı gelincik çiçeği ile taçlandırıldı.
ŞİFACI Göze ve gönle neşe, vücuda şifa olan gazel otu çiçeği kıyafetter yerini aldı.
GÜNDÜZ GECE İğne oyası tekniğiyle hayat bulan Adana çiğdemi çiçeğinin (dantelli çiğdem) dantel angelez ile raksını yansıtan kıyafet.
TAŞKÖPRÜ YILDIZI Seyhan Nehrinin gerdanlığı tarihi Taşköprü, "Gazel Otu" çiçeğiyle yıldızlaştı.
DÖRT MEVSİM Hünerli ellerde iğne oyası ile sunulan peygamber çiçeği.
CÜMBÜŞ Aynı dalda farklı renklerde çiçek açan "emzik otu" bitkisinin iğne oyası formunda ihtişamı.
BOZKIRIN MÜHRÜ Emzik otu çiçeğinin iğne oyası sunumununun Çarşı Hamamı giriş kapısındaki ajur kesim tekniği ile yapılmış olan deseninin ve taş oyma lotus çiçeği motifinin, keçe üzerine elbise ile buluşması.
TOROSUN TACI Ellerin hünerli iğne oyası toros'un ihtişamı peygamber çiçeği.
GELİNLİK Tufanbeyle sümbülünün zarafetinin gelinliğin sadeliğinde iğne oyası olarak buluşması.
KAYA TACI Ulu Cami havalandırma penceresi. Orta görsellere de Adana'daki tarihi eserler. Sadece kaya üzerinde yetişen "ĞGünde güzel çiçeğinin" yakada iğne oyası olarak salınması.
BAHARIN GELİNİ Dünyada sadece Adana'nın Saimbeyli ilçesinde baharda ortaya çıkan "Saimbeyli Kelebeği" ile beyaz rengiyle doğayı süsleyen ve gelin edasıyla rüzgarda süzülen "Tufanbeyli sümbülü"nün dansı.
KONAK KUŞU Adana Tepebağ Mahallesinde Kayalıbağ mevkiinde bulunan Bosnalı Salih Efendiye ait evlerden birinin giriş kapısında kullanılan ahşap oyma tavan deseninin "peygamber çiçeği" ile buluşması.
DAMLALI LALE Sadece Çukurova bölgesinde yetişen bu lalenin, torosların zirvesindeki iğne oyası tekniğiyle enginlere taşınması.
GÜNDE GÜZEL "Günde güzel çiçeği"nin iğne oyası olarak dantel angalez yelek üzerinde raksı. KUBBE Ulu Cami batı kapısı üzerindeki mukarnas tekniğiyle yapılmış olan kubbe ve kuşlar.
ÇUKUROVA HATIRASI Doğal zenginliklerden "Dağ sümbülü" ile Roma, Selçuklu, Ramazanoğulları, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemine ait önemli mimari eserlerden oluşan kültürel mirasın buluşması.