Malının zekatını veren malını muhafaza altına alır. Malının zekatını vermezse Hz. Allah ondan malının muhafazasını alır. Akılı insan hangisini tercih eder .? Sadaka veren sağlık ve sıhhat bulur. Sadaka vermeyenden ise, Hz. Allah ondan sağlık ve sıhhatini alır.
Kim ki malının öşrünü vermezse, Hz. Allah ondan toprağının bereketini alır. Kim ise Dua Etmeyi terk ederse, Hz. Allah ona icabet etmeyi terk eder.
Ya Namaz, Namazda gevşeklik ederse, ondan ölüm anında La İlahe İllallah sözü men edilir, söyleyemez. (Tenbih–ül Gafilin)
Biz Müslüman bir kul olarak bunları yapmamız lazım değil mi .?
Zekatımı verdiğim kimseyi fakir zannediyordum ama sonradan durumunun iyi olduğunu anladım. Ben zekatımı vermiş oldum mu? Yoksa yeniden mi vermeliyim?
Zekat veren mutlaka taharride bulunmalıdır. Yani zekat vereceği kimseleri iyice araştırmalıdır.
Araştırma yaptıktan sonra zekat verilecek kimselerden olmadığı ortaya çıksa dahi verdiği zekat geçerlidir. Tekrar vermesi gerekmez. Çünkü araştırma yapmıştır.
Araştırma yapmadan zekatını birine verse ve sonra da fakir olduğu anlaşılsa, zekatı tamamdır. Yani zekatı yerini bulmuştur. Tekrarı gerekmez.
Fakat araştırma yapmadan, zekatını, muhtaç/ fakir olduğunu zannederek birine verse ama verdiği kimse zengin çıksa zekatını vermemiş sayılır. Yeniden zekatını vermesi gerekir. Çünkü araştırma yapmamıştı. Burada dikkat edilmesi gereken konu araştırma yapma konusudur.
(Hç)
Yurt dışında yaşıyorum. Fıtır sadakamı Türkiye’ye göre mi yoksa Yurt dışına göre mi vermeliyim?
Hayat ve geçim şartları her ülkeye göre farklıdır. Bundan dolayı herkes bulunduğu ülkedeki geçim şartlarını dikkate alarak tespit edilen miktarda sadaka-i fıtrını vermelidir.
Sürekli yurt dışında olan birisi fıtır sadakasını ödeyeceği zaman Türkiye’de ise Türkiye şartlarına göre öder. Yoksa yaşadığı ülkenin şartlarına göre fıtır sadakasını verir.
Yurt dışında Ramazanını geçiren birisi Türkiye’deki bir ihtiyaç sahibine fitresini vekil aracılığıyla gönderecekse yurt dışının fitre ölçülerine göre göndermelidir.
Camiide sesli Kur'an okunuyor ve bazı dinleyenler de var. Bu durumda namaz kılmamız caiz midir?
Kur'an-ı Kerim’i okumak ibadettir. O anlaşılsın diye inmiştir. Hem lafzı, hem de manası Allah (cc )’ın Kelamıdır, mu’cizedir.
Hatim etmek ve okumak sünnettir. Dinlemek ise farz-ı kifayedir. Kur'an okunurken dinleyen varsa orada namaz kılmak caizdir. Kur'an’ı okuyan için her harfine on sevap yazılır. Ayrıca, genelde farzlar sünnetlerden daha sevaptır. Üç yerde ise tersinedir. Yani sünnet farzdan daha sevaplıdır.
Kur’an'ı okuyan dinleyenden daha çok sevap alır. Selam vermek sünnet almak farzdır ama selam vermek daha sevaptır. Borçlunun borcunu vermesi farzdır ama borç verenin borcu geri almayıp, bağış yapması sünnettir. Bu üç durumda sevabın çoğunu Sünneti işleyen alır.
Kalın Sağlıcakla