Uğursuzluk bir şeyi kötüye yorumlamaktır.
Bir günün, bir şeyin veya bir ayın uğursuz sanılması Yahudilikte vardır.Müslümanlıkta uğursuzluk (Bir şeyi kötüye yorumlamak) yoktur.
Safer ayı uğursuz bir aydır, deniliyor. Bu anlayış dinimizde doğru mudur?
Hayır, doğru değildir. Dinimizde Hicri ayların sayısı on ikidir ve hepsi Allah Teâlâ’nın aylarıdır.Yine dinimizde ayların uğursuzluğu söz konusu değildir. Safer ayının fitne, fesat, bela ve musibet ayı olarak düşünülmesi ise İslam öncesine dayanır. Cahiliye döneminin birçok hurafe düşünceleri arasında safer ayının uğursuzluğu da vardır.İbadetlerimize diğer aylarda dikkat ettiğimiz gibi bu ayda da dikkat ederiz.
*
Ben memurum.Hanımımı devletin katkısıyla beraber bireysel emekli yapmak için katılım bankasına para yatırmak istiyorum. Böyle emekli olup, ilerde maaş alması caiz midir?
Devletin, vatandaşına yardım yapması caizdir. Sizin de emekli olmak için yatırdığınız aylık para, asla faiz ve faizli muamelelerde çalıştırılmamalıdır. Böyle emeklilik caiz değildir.Eğer yatırılan paralar ve devlet katkısı faizle ilgisi olmayan ve dinimizin uygun gördüğü katılım (Kar- Zarar) ortaklıklarında işletilirse bu emeklilik caiz olur. Devlet katkısıyla birlikte bu katılım bankalarında biriken paranın çalıştırılmasıyla elde edilen kar payı da helaldir.(Kaynak Hasan Çınar)
*
Namaz kılıyorken yüzümü veya kolumu vb. kaşımam gerekiyor.Namazım bozuluyor mu? Yeniden mi kılmam gerekir?
Vücudumuzun herhangi bir yerini bir rekâtta bir veya iki kere ayrı ayrı kaşımakla namazımız bozulmaz ve namazın iadesi de gerekmez. Çünkü bu amel-i kalildir. Yani az iştir. Mekruhtur.Fakat bir rekâtta üç defa ayrı ayrı kaşımak namazı bozar ve namazın yeniden kılınması gerekir.Ancak vücudun herhangi bir yerini (yüzü, kolu vb. fark etmez.) bir seferde elini hiç kaldırmadan üç defa kaşısa bu bir defa kaşıma sayılır. Namaz bozulmayacağından iadesi de gerekmez.
*
Kocam ihtiyaçlarımızı karşılamıyor.Haberi olmadan kocamın malını, parasını harcayabilir miyim?
Evet, ihtiyaç miktarı alıp harcayabilirsiniz. Evliliğin bir gereği olarak erkek hanımının ve çocuklarının nafakasını temin etmelidir. İslam'da ailenin nafakasını temin etme vazifesi erkeğe aittir.Normal şartlarda koca hanımının, hanımefendi de kocasının mülkünde izinsiz ve rızasız tasarruf hakkına sahip değildir. Ancak koca hanımının veya çocuklarının gerekli ihtiyaçlarını karşılamıyorsa hanımefendi kocasının haberi olmadan parasını alıp kendisinin veya çocuklarının ihtiyacını giderebilir. Caizdir.
*
Katılım bankalarından internet aracılığıyla altın almam caiz midir?
Evet caizdir. Türk lirası, altın, gümüş vb. alışverişe, sarf (akdi) muamelesi denir. Sarf akdinde meşruiyet şartı, alışverişin peşin ve aynı mecliste olmasıdır.Bir kimse katılım bankasındaki euro, dolar vb. parasını Türk lirası veya altına çevirebilir. Tasarrufunu da hesabında, kar-zarar ortaklığında değerlendirebilir.Bu caizdir.
Bu işlem internet aracılığıyla da yapılabilir. Katılım bankasındaki paramızla altın, veya altınımızla Türk lirası, online alıp-satabiliriz. Bu muamele de caizdir.Ancak bu muamele satın alınan altın ve dövizin fiziki karşılığının olması şartıyla caizdir, aksi takdirde sanal bir alışveriş söz konusudur ve caiz değildir.
Kendinize iyi bakın, iyi tatiller…