Bir insanın yaşamını sürdürebilmesi için öğrenmelidir.Hani bir söz vardır öğrenmenin yaşı yoktur.
Dini konuları da bir Müslüman evladı olarak öğrenmemiz lazım.
Bu konuda İl Müftümüz Hasan Hocamız çalışma yapmakta ve bizleri bilgilendirmekte.
Hacca gidiyorum. “Temettü Haccı yap” diyorlar.En faziletlisi bu mudur?
Hayır, en faziletlisi Kıran Haccı’dır.
Kıran Haccı haccın en zor ve meşakkatli çeşididir. Fakat Türkiye’den hacı adaylarımızın büyük çoğunluğu temettu haccı yapmaya niyetlenir.
Temettü haccı yapmak isteyen hac ayları içinde ( Şevval, Zilkade ayları ve Zilhicce’nin ilk on günüdür. ) umre ve hac için ayrı ayrı ihrama girer. Evvela mikat yerinde ( hacca dışardan gelenlerin ihramsız geçemedikleri 5 yer ) umre niyetiyle ihrama girilir. Umre bittikten sonra traş olup ihramdan çıkılır.Daha sonra terviye ( Zilhicce’nin 8. ) günü veya daha önce Mekke - i Mükerreme’de hac niyetiyle tekrar, yeniden ihrama girilir. Ve hac İbadeti ( menasiki ) yapılır ve bitirilir. Ayrıca temettü haccı yapanların harem bölgesinde ( Mekke ve etrafında ) şükür kurbanı kesmeleri vacibdir.
Bir diğer konu ise;
Doktorlar bebeğimin sakat olarak dünyaya geleceğini söylüyorlar.
Kürtaj yaptırabilir miyim?
Gebeliğin sürmesi, doktorların kararıyla, annenin hayati tehlikesinin olabileceğini ortaya koyuyor ise bebeğin alınması caizdir. Hatta anneyi kurtarmak için bu gereklidir. Bunun dışında kürtaj asla caiz değildir. Allah(cc) biz kullarını bu dünyaya imtihan gayesiyle göndermiştir. Doğacak çocuk engelli de olsa onun da hayat hakkı vardır. Belki de bu çocuk anne-babasının cenneti kazanma vesilesi olacaktır.
Kaldı ki bir çocuğun hayırlı evlat olup-olmamasının engelli veya sağlıklı olmasıyla hiçbir ilgisi yoktur. Engelli bir çocuk sağlıklı bir çocuktan daha hayırlı.
Kurbanımızın dersini veya bazı parçalarını kesen kimseye kesim ücreti olarak verebilir miyiz?
Kişi kurbanı bir parçası eksik olarak satın alabilir mi? Ya da kurbanın bir parçasını satabilir mi?
Hayır, kurbanın bir parçasının kesim ücreti olarak verilmesi caiz değildir.
Kasabın kesim ücreti alması caizdir.Çünkü kesme fiili ibadet değildir. Şimdiye kadar kesim yapana, kesim ücreti yerine hayvanın deri vb. bir parçasını verdiysek, kıymetini fakirlere vermemiz gerekir. Kurbanı satın alınca da tamamına malik olmamız gerekir.
Satan kimse dese ki; “başı vs. bende kalmak şartıyla bu kurbanlığı satıyorum“ alan da bunu kabul ederek satın alsa bu caiz olmaz. Kişi kurban niyetiyle tamamını satın alır.
Kurban sahibinin kurbanlığın herhangi bir parçasını satarak menfaat temin etmesi caiz değildir. Ama kendisi kullanabilir. Hayır olarak, inandığı ve güvendiği şahıs veya kurumlara bağış yapabilir.
Tavaf namazını hemen tavafın peşine kılabilir miyiz? Mesela sabah namazını kıldıktan sonra tavaf yapsak, bu tavafın namazını ne zaman kılmalıyız?
Farz ve vaciplerin kazasını veya sünnet namazları kılmanın mekruh olduğu vakitlerde tavaf namazı kılmak da mekruhtur. Kılmamalıdır. Eğer tavaf, üç kerahat vaktinde veya sabah ve ikindi namazından sonra yapıldıysa o tavafın namazını o vakitte kılmak mekruhtur. Sabah namazından sonra tavaf yapıldıysa bu tavafın namazı, güneş doğduktan ve kerahat vakti çıktıktan sonra ( 45 dakika sonra ) kılınabilir. Diğer mekruh vakitlerde yapılan tavafların namazı da mekruh olmayan vakitlerde kılınır. Her tavaftan sonra iki rekat münferiden namaz kılmak vaciptir. (Yani teker teker kılınır. Hakkında delil olmadığı için tavaf namazı cemaatle kılınmaz. ) Eğer biliyorsak, birinci rekatta Fatiha’dan sonra kafirunu, ikinci rekatta Fatiha’dan sonra ihlas süresini okuruz. Bilmiyorsak bildiğimiz yerleri okumakta caizdir. Tavaf namazı kılmadan peş peşe tavaf yapmak mekruhtur.
Kurbanlık olarak satın aldığımız hayvanda, sonradan, kurban olmasına engel kusurlardan biri meydana gelirse, bu kusurlu hayvanı kurban olarak kesmemiz caiz midir?
Eğer zengin birinin satın aldığı kurbanda sonradan kurban olmasına engel olan kusurlardan biri ortaya çıkarsa, bu hayvanı kesmesi caiz değildir. Onun yerine başkasını alıp, kesmesi gerekir.
Eğer fakir ise ve satın aldığı kurbanda sonradan bir kusur ortaya çıksa bile bu kusurlu hayvanı kesmesi caizdir. Yenisini alması gerekmez. Hatta fakir birisi böyle kusurlu bir hayvanı kurbanlık olarak bayramda kesebilir, caizdir.
Çünkü bu onun için bir nafiledir .Ama kesim esnasında kusur meydana gelirse zengin olsun, fakir olsun bu hayvanı kesmesi caizdir. Yenisini almaları gerekmez.
Kalın sağlıcakla,..