Rüya gördüm. Rüyamı, görmediğim halde bazı eklemeler yaparak anlattım.
Dinimizde bu caiz midir?
Peygamber Efendimiz ( sav ) buyurmuştur ki;
“ Yalanların en büyüğü, kişinin görmediği rüyayı gördüm demesidir.”
Bir kimsenin görmediği halde “ rüyamda şöyle şöyle gördüm “ demesi haramdır.
Yalan konuşmakta haramdır ama rüyadaki uydurma ( ekleme ) daha büyük günahtır. Tövbe etmek ve bir daha böyle yapmamak gerekir.
*
Kabristanda cenazeyi defnetme esnasında kabre basmak caiz midir?
Eğer bir zaruret yoksa caiz değildir,
İslam'da insanoğlunun dirisi hürmete layık olduğu gibi ölüsü de hürmete layıktır.
Bir zaruret yokken kabri çiğnemek, üzerine oturmak veya üzerinden geçmek uygun değildir.
O kabirde yatana saygısızlık olur.
Ama kenarına oturmanın mahzuru yoktur.
*
Kur'an ayetleri yüklenmiş telefonla tuvalete girilebilir mi?
Evet, bu tür telefonlarla tuvalete girmek caizdir.
Telefon bir alettir.
Kendisine Kur'an yüklenmiş telefon, mushaf hükmünde değildir.
Ama yüzük, kolye vb. üzerinde Allah (cc) ismi gibi mukaddes kelimeler yazılıysa bunlarla tuvalete girmek mekruhtur.
Bu tür nesneler şahsın üzerinde görünür olmayıp bunlarla tuvalete girmek caiz ise de söz konusu nesnelerle girmemek en uygun olan davranıştır.
(Hasan Çınar Adana İl Müftüsü)
*
Geceleri saat on ikiden sonra teheccüd namazını kılıp uyuyorum.
Yaptığım doğru mudur?
Sizin kıldığınız namaz “gece namazı“ dır.
Bu ayrı bir nafile namazdır.
Teheccüd namazının ise iki özelliği vardır;
Yatsı namazından sonra kılınması,
Az da olsa uyuduktan sonra uyanıp, gece kılınan nafile bir namaz olmasıdır.
Peygamber Efendimiz (sav) teheccüd namazını devamlı kılmıştır.
Müslümanlara da teheccüd namazı kılmak sünnettir.
İki rekattan sekiz rekata kadar kılınabilir.
Teheccüd namazını iki rekatta bir selamla kılmak daha faziletlidir. Dört rekat olarak da kılınabilir. Teravih namazı gibi kılınır. Şöyle niyet edilir; "Niyet ettim Allah rızası için teheccüd namazı kılmaya."
*
Farz namazı kılıyordum.
Farkında olmadan birinci oturuşu terk ettim ve üçüncü rekata kalktım.
Namazımı yeniden kılmam gerekir mi?
Hayır, bu durumda namazı yeniden kılmak gerekmez.
Şöyle ki ; Üçüncü rekatın kıyamına yakın değil de oturmaya yakın ise ve tahiyyata oturmadığını tam o esnada hatırlarsa, hemen oturur.
Namaz sonunda sehiv secdesi yapması gerekmez.
Yok eğer üçüncü rekatın kıyamına yakınsa ayağa kalkar yani geriye dönmez ve sonunda sehiv secdesi yapar. Çünkü vacib olan birinci oturuş ( birinci tahıyyat, kade - i ula ) terk edilmiştir.Vacibin terki veya gecikmesi namazın iadesiyle değil sehiv secdesiyle giderilmiş olur.
*
Abdest alıyorken başörtümün üzerinden mesh etsem abdestim caiz olur mu?
Hayır, caiz olmaz.
Başa mesh etmek abdestin dört farzından biridir.
Başa mesh olmayınca da abdest geçerli olmaz. Mesh, bizzat başın dörtte birine arada engel olmaksızın ıslak eli dokundurmaktır.
Başa örtülen eşarp, şal, bone veya başa takılan sarık, takke vb. şeyler elin başa dokunmasına engeldirler.
Abdest almada elin başa teması şarttır.
Abdest alan kadın veya erkek başındakini çıkaramıyorsa o zaman örttüğü veya taktığı şeyin altından, elini ıslak olarak başına dokundurur.
Mesh tamam olur.
Meshi başın her tarafından yapmak caiz olduğu gibi ön tarafına doğru yapmak faziletlidir.
Kalın Sağlıcakla