Resûlullah Efendimiz (s.a.v) buyurdular: “Cebrâil (a.s) bana dedi ki: Allâhü Teâlâ sana selâm söylüyor ve buyuruyor ki: Kul benim huzurumda namaza durup “Allâhu Ekber” dediğinde onunla aramızda bulunan perdeyi kaldırırım. Kul “elhamdü” dediğinde Allâhü Teâlâ, “Hamd kime mahsustur?” diye sorar, o da “lillâhi” diye cevap verir.
Allâhü Teâlâ, “Allah kimdir?” diye sorunca “Rabbilâlemîn” der. “Alemlerin Rabb’i kimdir?” buyurunca “Errahmânirrahîm” der. "Rahman ve Rahim kimdir?” diye sorunca “Mâlikiyevmiddîn” der. Bunun üzerine Allâhü Teâlâ, “Ey kulum, din gününün sahibi benim” der. Kul, “İyyâke na’budu ve iyyâke nesteîn; Yalnız sana kulluk eder ve yalnız senden yardım isteriz” deyince Allâhü Teâlâ, “Ey kulum, mademki yalnız bana kulluk edip yalnız benden yardım istiyorsun, o halde istediğini dile ki sana verilsin” buyurur.
Kul “İhdinâ; bize hidayet et” deyince Allâhü Teâlâ, “Hangi hidayeti istiyorsun?” buyurur. Kul “Essırâta’l-müstakîm; “Sırât-ı müstekîmi, doğru yolu” deyince Allâhü Teâlâ, "Hangi yolu istiyorsun?” diye sorar. Kul “Sırâtallezîne en’amte aleyhim” “Kendilerine in’âm ettiğin bahtiyarların yoluna” deyince Allahü Teâlâ:
“Ey meleklerim, siz de şahit olun ki ben bu kulumu, kendilerine nimet verdiğim peygamberler, sıddîklar, şehitler ve salihlerle beraber kıldım” buyurur. Kul, “Gayri’l-mağdûbi aleyhim veleddâllîn; Ne o gadap olunanların, ne de sapkınların” deyince Allâhü Teâlâ tekrar meleklere, “Şahit olun ki ben bu kulumu nimet verdiğim kimselerden kıldım, gazaba uğramışlardan ve sapkınlardan eylemedim” buyurur.Kul “Amin” deyince onunla beraber bütün melekler de “Amin" derler
Kirvemizin kızıyla oğlumun evlenmesi caiz midir?
Evet, caizdir. Kirve; sünnet olan çocuk ile ilgilenen ve yardımcı olan kimseye denir. Örfümüzde bulunan kirvelik, mahremiyet meydana getirmez. Yani ebedi evlenilmesi, nikahlanılması haram olanlardan değildir. Kirvelik bir yardımlaşma ve dostluktur. Dinimizde nesep, evlilik ve süt mahremiyeti vardır. Sünnet olan kişi veya kardeşlerinin kirveleriyle veya kirvenin çocuklarıyla evlenmeleri caizdir. Bu iki ailenin arasında, dinen evlenmeye mani başka bir durum yok ise, birbirlerinin namahremi olurlar. Yani nikahlanarak evlenmeleri caizdir.
(HÇ)
Üzerinde Allah lafzı, Ayet-i Kerime yazılı veya Kabe resmi olan seccadede namaz kılınır mı?
Allah ( cc ) lafzı, Ayet-i Kerime vb. yazılı seccade, halı ve buna benzer sergilerin yere, ayak altına serilmesi caiz değildir. Kabe-i Muazzama vb. resimli seccadeler üzerinde namaz kılmak mekruhtur. Kılınan namazın iadesi gerekmez. Ancak, huşu içerisinde ibadet yapmak isteyenin dikkati dağılabilir. Şüphesiz namazda ayakta iken secde mahalline bakarız. Secde mahallindeki her türlü resim vb. namazda huşûya mani olabilir. Onun için, seccadeler sade olmalıdır.
Kalın Sağlıcakla